Philips BDP3000/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BDP3000/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

KCi1973 03-09-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Sinds een week in bezit van dit goed geprijsde apparaat.

Tot nu toe geen problemen gehad, wel even de firmware geupgrade en oude dvd's spelen weer geweldig af dankzij upscaling.

Ik ging heen voor een Home Theatre 2.1 en kwam thuis met Bose Cinemate en dit spelertje, alles via de TV en top. Weing speakers en super geluid.

knikeend 25-08-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Nadat ik na het lezen van goede recencies deze speler had gekocht heb ik thuis direct de nieuwste software erop gezet. Toen ik de blu-ray van avatar opzette kreeg ik elke keer bij elke scene het scene menu in beeld. Ook haperde de film steeds, dat deed hij ook bij andere blu-ray dvd's. Na overleg met philips (waar ik netjes werd geholpen) heb ik de speler terug gebracht naar de winkel (M.M.) ter reperatie. Na een maand had ik nog niks vernomen en heb weer contact opgenomen met de winkel, daar werd me verteld dat hij nog steeds niet terug was en dat ik mijn geld kon terugkrijgen. Dus na twee dagen gebruik en meer dan een maand ter reperatie heb ik mijn geld maar opgehaald. Ik heb nu een Sony blu-ray speler gekocht en die werkt prima. Voor mij dus geen philips producten meer.

Drea306 14-07-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Nu een paar weken in bezit en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben! Blu-rays zijn in ieder geval heel erg scherp, dat had ik ook al bij vrienden gezien, maar hij maakt de beeldkwaliteit van DVD's ook veel mooier! Ben er erg blij mee.

Wietze de Boer 23-06-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Gisteren deze schitterende Blu-Ray speler gekocht bij de Media Markt. Ze hadden weer zo'n aktie met 10 films erbij. Helaas was het filmpakket uitverkocht en kreeg ik in plaats daarvan de LotR-box, maar ok, het ging me vooral om de goedkope speler.

Ik had hiervoor de BDP2500 en dan lijkt de overstap naar de BDP3000 niet zo groot. Maar wat een wereld van verschil!

Niet alleen kun je met deze genieten van BD-Live content, maar na de laatste firmware update speelt hij ook bestanden af via de USB-ingang, die officieel alleen bedoeld is voor firmware updates! Dat noem ik nog eens een update!

En hij speelt ook foutloos. Als ik rechtstreeks op mijn TV (de PFL8664H) vanaf USB wil afspelen, gaat het nogal schokkerig en ook het beeldformaat klopt vaak niet. Maar bij de BDP3000 is alles perfect. Bovendien speelt hij veel meer bestandsformaten af, zoals MP4 (helaas niet met alle audio-codecs), WMV, ASF en MPG. Helaas geen MOV, maar dat is ook het enige wat hij niet speelt.

Alleen jammer dat de USB op de achterkant zit. Ik heb dat opgelost met een USB-verlengkabel. Daarmee kun je wel USB-sticks aansluiten, maar helaas heeft hij dan blijkbaar net iets te weinig stroom voor een harde schijf. Die zal dan toch rechtstreeks aangesloten moeten worden...

Conclusie: dit is echt een superding! Je krijgt waar voor je geld. Voor die paar centen heb je aan de BDP3000 een zeer veelzijdige, chique uitziende en kwalitatief goede blu-ray speler!

Meijelsat 16-06-2010

---------Update review, 16-6-2010----------
Nu is een kwartaal geleden een Philips BDP3000 blu-ray speler gekocht bij winkel. ik heb 4 Blu-ray films met echte HDTV en gewone DVD film (250) passen gewoon op Blu-ray maar GEEN HD kwalitei. Deze speler is zo makkelijk en gebruikt vriendijk. De blu-ray is echte toppers van Philips.....

----------1e review, 10-4-2010----------
Nu ik heb een maand geleden blu-ray speler gekocht bij EP-Meijel.
Het is Philips BDP3000 en erg mooi scherp beeld. de DVDschijftjes past heel gewoon maar geen echte HD kwaliteit,snelle opstarten van schijftjes en ik zal binenkort meer Blu-rayfilms kopen met echte HD

JosLitjens 15-04-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

ik ben nu een maand in bezit van deze speler, en ik vind hem erg goed. DVD's speelt 'ie in ieder geval erg netjes af, Blurays weet ik nog niet, dat merk ik pas zodra Avatar binnen is ;) Wat ik wel al erg veel getest heb is het afspelen van AVCHD's. Dat zijn ook HD films, maar dan gecodeerd met de AVCHD codec van Sony/Panasonic, gebrand op een DualLayer DVD. De BDP3000 speelt deze erg strak af, het is prachtig HD! Enige minpuntje van AVCHD tov is dat er geen extra's op staan, maar het gaat in 99% van de gevallen toch om de film, nie?

Mijn ervaringen met gebrande schijfjes is echter wel dat die iets meer lawaai maken in de speler dan originele DVD's. Originele DVD's spelen geruisloos af, gebrande discs hoor je spinnen, en dan hangt het ook van het merk af welke je gebruikt. De Philips DVD+R vind ik zeker niet geschikt voor deze Philips speler (wat ik raar vind, maar goed ;). Die maken namelijk erg veel lawaai met afspelen, met regelmatig zelfs een hoge irritante pieptoon erbij. Verbatim schijfjes zijn daarentegen prima, je hoort ze wel maar absoluut niet storend. Wellicht zijn er discs die nog geruislozer zijn, maar dat is een kwestie van uitproberen.

De speler zelf is erg snel met opstarten en reageert goed en snel op de afstandbediening. Het gebruik qua menu en instellingen spreekt ook voor zich. Ook updaten gaat prima, maar wel via USB. Via internet vond de speler Vreemd genoeg geen beschikbare update, terwijl die er wel was. Over het algemeen een erg goede speler die tot nu toe alles afspeelde wat ik hem voerde.

jeroen69 31-03-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Na veel pech gehad te hebben met Philips-producten de afgelopen jaren had ik me voorgenomen géén Philips meer te kopen. Toch na het "beste koop"-predicaat van de Consumentenbond en de positieve reviews, deze speler gekocht. Lekker snel opstarten en de DVD 's worden stukken scherper dan op onze vorige speler. De Blue-Rays zijn helemaal adembenemend scherp.
Helaas, na een paar weken begon het beeld te haperen; het werd zwart zonder geluid. Het duurde dan 10 tot 30 seconden voor het beeld weer terug was. Dit gebeurde bij zowel DVD 's als Blue-Rays. Terug naar de winkel (die grote rode keten)en daar ter reparatie aangeboden. Na 3 weken weer opgehaald. Op de bon stond dat de DVD/BD-unit was vervangen en overnieuw ingeregeld. Bij thuiskomst nog steeds dezelfde klachten. Wéér terug en geen recht op een vervangende speler. Ze mogen er nóg een keer 3 weken over doen en als ie dan nog niet goed is nog één reparatie van max. 5 werkdagen. Daarna pas een ander apparaat of geld terug. Ben benieuwd of hij heet wel doet na de tweede reparatie. Echt balen! Weer 3 weken kwijt...Ik meld wel hoe het afloopt.

ed103 18-06-2012

Beste jeroen69,

Ik heb momenteel dezelfde problemen als jij beschrijft: het beeld wordt zwart zonder geluid en komt soms na enige tijd vanzelf weer terug, maar soms ook niet. Ik speel alleen gewone, gekochte, DVD's. Geen Blueray. Ik heb de firmware geupgrade, maar dat hielp niet. Hoe is het bij jou afgelopen?

mr pietie 29-03-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Sinds een week in huis. Inmiddels DVD's en 2 blu-ray discs geprobeerd. Aangesloten via HDMI op een Sony TV (KDL 40W4000). Bij de eerste blu-ray was het beeld wel scherp, maar het viel mij op dat er af en toe een hele kleine hapering in het beeld was. DVD's waren iets minder scherp dan op de oude DVD speler. Vervolgens kwam ik erachter dat je de firmware kunt updaten. Dat heb ik gedaan via de usb ingang. Daarna was het echt perfekt. Scherp beeld, geen hapering, DVD's ook iets scherper dan bij de oude DVD speler. Enkele dagen geleden kwam ik erachter dat de speler te bedienen is met de afstandsbediening van de TV, via de TV! Van een ander merk! Geweldig! Degelijkheid een 8 omdat ik het laatje toch een beetje gammel vind.

RHTizzy 19-03-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Zo uit de doos kreeg ik geen enkel DVD werkend. Gelukkig had ik op kieskeurig.nl gezien dat de firmware eenvoudig te upgraden is, zowel via USB als UTP. Omdat ik toch een internet kabel in de buurt had heb ik die even aangesloten en een kwartier later was de boel 1-2-3 via de standaard menu's geupdate. En prompt werkten alle DVD's. Een bijzonder verhaal, maar vooruit dan maar want het werkt dan uiteindelijk wel zonder al teveel inspanning. Wat kwaliteit betreft levert het apparaat icm een hdmi kabel en een full-HD panasonic viera p42v10e TV echt uitstekend beeld. Werkelijk fenomenaal en dan heb ik nog niet eens een blueray uitgeprobeerd en heb ik het alleen over de verbetering tov de oude DVD speler. Ook het geluid is geweldig via de coax spdif naar een versterker, echt hoog kwaliteit surround sound over alle 5 onze speakers. De werking van Blue-rays ongetest daargelaten, al met al een geweldig product voor een niet al te hoge prijs. Er vanuit gaande dat het met Blue-ray discs alleen maar beter zou zijn, een echte aanrader!

patrick.eggen 14-02-2010
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Speler inclusief 10 BluRay discs gekocht bij MediaMarkt voor € 149,00.
Het zijn niet allemaal films die je los zelf zou kopen maar er zitten erg leuke tussen. Voor de 2 tientjes en dan 10 discs: geen slechte deal.
Apparaat werkt goed, gebruik deze zelf in combinatie met een 42PFL8404 LCD TV van Philips. EasyLink werkt prima, updates haalt die via LAN binnen en ik ben benieuwd hoe BD Live gaat werken als dit meer ondersteund gaat worden. Prima prijs/kwaliteit verhouding, alleen jammer dat ze er geen HDMI kabel bij leveren.Ik had het gelezen maar is toch vervelend als je thuis komt en dan blijk je die te missen......

kleingeld10 22-10-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Nu ruim een week in bezit en bevalt erg goed. Beeld kwaliteit is erg goed zo ook het geluid.

Ik heb hem aangesloten op een Denon receiver en na de instellingen in de speler goed te hebben gezet wordt het hd-geluid door mijn receiver verwerkt.

Gelijk de nieuwste update er op gezet en hij doet het zonder problemen.

Voor €149 + 10 blu-rays een erg goede deal.

Ton72 20-10-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Gisteren deze Blu-Ray speler aangeschaft. Was op zoek naar een energie zuiniger apparaat dan mijn PS3 voor het kijken van Blu-Ray films.

Media Markt heeft momenteel een aanbieding bij deze speler met 10 gratis Blu-Ray films. Leuke aktie aangezien de waarde van de films vrijwel gelijk is aan de koop prijs van deze speler.

Thuisgekomen het geheel uitgepakt en aangesloten. Er zit geen HDMI kabel bij dus heb ik mijn Oehlbach kabel genomen die ik normaal gebruik voor de PS3. Vervolgens even naar update gezocht en deze geinstalleerd.

Menu's zijn zeer overzichtelijk en duidelijk.

Vervolgens film gekeken. Het geluid en beeld is echt super, zoals je van een Blu-Ray speler mag verwachten.

Na het kijken van de film heb ik vervolgens een muziek (concert) Blu-Ray getest. Hier stuite ik echter op een probleem en wel dat over het algemeen concerten PCM geluid bevatten en geen DD of DTS. Het 2.0 PCM geluid wordt zonder problemen doorgestuurd naar mijn versterker (Marantz) echter het 5.1 PCM geluid wordt niet juist doorgestuurd naar de versterker (dit blijft 2.0)!!

Ik heb deze morgen contact opgenomen met Philips om te vragen hoe dit zit en of het mogelijk is dit met een mogelijke nieuwe update toch voor elkaar te krijgen. Zij moesten dit uitzoeken met de TD en wordt hier later over terug gebeld / gemailed.

Over het algemeen prima speler voor de prijs die men ervoor betaald. Enkel jammer voor het falen van 5.1 PCM geluid via HDMI, maar dit wordt dan misschien nog aangepast d.m.v. een update.

Katka 16-10-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Vandaag toch deze super leuke blu ray speler gekocht.Wij hebben zelf ook hd tv lcd van Philips en de beeld is waanzinig goed.Ik heb het alleen aangesloten en aan gedaan.Of moest ik nog iets anders ook doen? Echt een aanrader.

ErikvT 13-10-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Ik heb hem in de aanbieding bij Mediamarkt gekocht voor 150 euro inclusief maar liefst 10 bluray films. Leek me een goede deal..en dat is het ook.

Het is een eenvoudig model maar de beeldweergave is uitstekend, ook het geluid wordt goed doorgegeven.(Ik heb hem nog niet gebrukt in combinatie met een versterker en surround systeem dus over dat geluid kan ik nog niet oordelen.) De eenvoud kenmerkt zich in de afstandsbediening en het menu, maar biedt meer dan voldoende mogelijkheden.

In vergelijking met andere blu-ray spelers is dit een extreem klein model en van zeer strak design.

Over het algemeen ben ik er zeer tevreden mee en zou ik hem zeker aanraden!

1955 23-09-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Sinds 1 week in huis. Afspelen dvd probleemloos en de Blue ray nu ook, wel even de nieuwste software update er op zetten, anders hoor je de blue ray wel wat te veel draaien. Voor zowel beeld en geluid geef ik een tien(zeker voor deze prijs). Verder is het geluid via cd ook zeer goed. Ook vind ik (persoonlijk) het apparaat zeer strak.

marksmeets 16-09-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Ik heb hem nog geen week in huis. Toevallig in de anbieding gezien. Ik vroeg om een demonstratie en was meteen overtuigd door de goede upscaling. Wat mij betreft een fantastisch apparaat. Ik heb hem op een Sony HT-SS1300 aangesloten. Met een concert dvd is dit waanzinnig gaaf. Nie alleen het beeld wordt er beter op maar het lijkt wel of het geluid ook beter is. Ik raad deze speler daarom ook echt aan vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Ook echt aan te raden is om hem op een digitaal home-cinema setje via de glasvezel of coax kabel aan te sluiten. Super beeld en perfect geluid!!

J.Z. 09-08-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Deze speler een paar dagen in bezit.
Menu's zijn simpel en duidelijk.
Beeld en geluid zijn erg mooi.
Het geluidsprobleem uit eerder review heb ik geen last van. Het kan zijn omdat ik hem meteen geupdate heb.
Hij is zowel bij dvd als bij blu ray stil.
Ben er tevreden over.

MACE 12-07-2009
Geschreven voor: Philips BDP3000/12

Een tegenvaller, niet zozeer op de beeld en geluidskwaliteit of de vormgeving maar louter om het feit dat deze spelers de BDP 3000 (heb er 2 in huis gehad en terug gebracht) wel erg veel geluid maakt gedurende het afspelen van de gehele blu-ray schijf, (bij DVD's is het een stuk minder maar die bevatten ook minder gegevens)erg iritant is dat en zeker als hij in de vrije ruimte onder de LCD-TV hangt.
Dat ze dit niet bemerkt hebben in het lab is mij een raadsel.
Kortom wij slaan deze over en gaan op zoek naar een stillere variant.
Dus niet echt op alle punten een beoordeling,
te kort in bezit gehad.